Najpodjetniška ideja: Naravne pasje priboljške je spremenila v poslovno priložnost

avtor 24.07.2013  00:01  /  Finance 141/2013
Z razpisom Podjetno v svet podjetništva so mladi podjetnici pomagali začeti, čez pol leta ji bo pasja pekarna že omogočila eksistenco

Nastja Verdnik je odprla prvo slovensko pasjo pekarno in registrirala blagovno znamko Pasja pekarna Hov Hov s ponudbo zdravih naravnih pasjih priboljškov.Trg pasjih priboljškov ne pozna recesije, kljub krizi želijo lastniki svojim ljubljenčkom privoščiti le najboljše. To je ugotovila tudi 25-letna diplomirana novinarka, ki ji ni uspelo dobiti redne zaposlitve na svojem strokovnem področju, zato je po študiju končala na zavodu za zaposlovanje brez možnosti pridobitve tudi minimalne socialne podpore. »Pridnim študentom, ki redno študirajo in končajo študij ter ob tem delajo še prek študentskega servisa, naša zakonodaja ni naklonjena. Kljub brezposelnosti nisem bila upravičena do podpore. Kot prihodek so mi namreč upoštevali minulo delo prek študentskega servisa. Zasledila sem razpis Podjetno v svet podjetništva, ki ga sofinancira Evropski socialni sklad Mariborske razvojne agencije (MRA), in se prijavila,« razlaga mlada podjetnica.

IMG-5679.1374514886.jpg.o.600px.jpg
Najprej morate pri sebi razčistiti, ali ste pripravljeni veliko delati, se veliko odrekati, biti brez dopusta in z malo prostega časa, prenesti veliko zavrnitev in biti vedno znova sposobni najti drugačno rešitev. Nastja Verdnik

Podjetništva se je učila na razvojni agenciji

Z vizijo podjetniške ideje o pasji pekarni ji je uspelo. Začela je kot popoln laik na področju podjetništva in v petih mesecih, kolikor je trajala redna zaposlitev na MRA, pod vodstvom mentorjev pridobila ne le potrebna poslovna znanja, temveč tudi oblikovala lastno podjetniško zasnovo in uspešno naredila prve poslovne korake. »Naučili so me, da znam svoje želje in vizijo ubesediti v poslovnem, tržnem in finančnem načrtu, vsebinsko učinkovito oblikovati poslovne dopise, se pogajati, ustrezno in uspešno komunicirati na sestankih, oblikovati realno ceno svojega izdelka ... Od vseh desetih udeležencev so ves čas zahtevali veliko samoiniciativnosti, naše timsko delo pa je bilo še dodatna spodbuda,« pojasnjuje Verdnikova.Pet mesecev je prejemala plačo ter nadomestilo za prehrano in potne stroške, prejeta finančna sredstva pa je premišljeno vlagala tudi v svojo nastajajočo poslovno dejavnost. Ob tem so ji na MRA financirali še stroške začetne promocije, stojnice, letakov in vizitk.

Zaradi skrbi za psa do podjetniške ideje

Poslovna ideja, ki je tudi pri nas tržna niša, se je porodila iz skrbi za lastnega pasjega ljubljenčka, ki ga je želela prehranjevati zdravo, a na trgu zanj ni našla dovolj kakovostne hrane. Veliko je prebrala o zdravi prehrani psov, se posvetovala z veterinarji in se nato kar sama lotila peke pasjih dobrot. Registrirala je dopolnilno dejavnost in na trgu ponudila naravne pasje priboljške, ki so konkurenčni zato, ker so brez konzervansov, barvil, soli, sladkorja in ojačevalcev okusa. Pripravljeni so le iz mesa in zelenjave slovenskega porekla ter drugih naravnih sestavin.

Zdaj še v domači kuhinji, kmalu v najetih prostorih

Teh priboljškov ne kupujejo le tisti, ki želijo svojim psom privoščiti naravne in zdrave izdelke, temveč tudi lastniki psov, katerih ljubljenčki imajo težave z alergijami in so dietiki. »Pri psih se največ alergij pojavlja prav zaradi žit ali konzervansov v pasji hrani. Proizvajalci ji dodajo veliko balastnih snovi, na primer pepel ali kostno moko, ki vanjo ne sodijo, zato je hrana nekakovostna,« ugotavlja Verdnikova.Vse priboljške z mamo spečeta sami, čeprav pri uresničevanju poslovne ideje zavzeto pomaga vsa družina. Zdaj pečeta priboljške še v domači kuhinji, kmalu pa bo Verdnikova pod ugodnimi pogoji najela kuhinjo v prostorih Obrtne zbornice Maribor. Sestavine nabavlja v Sloveniji in vse morajo biti sledljive, da bi se ob morebitnih težavah pri psu lahko našel tudi vzrok zanje. Vzorce priboljškov pošilja na analizo na mariborski zavod za zdravstveno varstvo vsake tri mesece, za analizo vzorca plača 60 evrov.

Od piškotov do tort

Vsak dan speče okoli pet kilogramov piškotov in jih tudi proda, ali v najeti hiški ob Mariborskem parku ali v trgovinah za živali in ekotrgovinah z zdravo prehrano, v katerih so uredili kotiček za pasje priboljške. V ponudbi so mafini, prestice, poljubčki, razni piškoti, pubsi - brezmesni piškoti iz orehove moke, vanilje in melase. Še posebej je ponosna na pasje tortice, za katere si, po pregledu ponudbe na spletu, upa trditi, da ima edinstven recept na svetu, saj so pripravljene brez moke in jajc, le iz svežega mesa in zelenjave. Tortice so primerne tudi za pse alergike ter dietike in v lični škatli so lahko tudi domiselno darilo. Cene so od pol evra za mafin do deset evrov za pasjo torto.

Do kupcev z družbenim omrežjem in sponzorstvom

Nad prvim odzivom je zelo presenečena, saj se stranke že vračajo in postajajo stalne. Pri promociji blagovne znamke je najprej izkoristila prednost družbenih omrežij, zelo uspešno pa je tudi sponzorstvo v materialni obliki, ki ga je ponudila kinološkim društvom. Na tekmovanjih tako tudi psi prejmejo »sladke« nagrade za osvojena odličja. Zamisli ji ne zmanjka, načrtuje še peko pasjih medalj iz piškotov.

Biocertifikat bo iz Avstrije

Za večjo verodostojnost svojih izdelkov na trgu je želela v Sloveniji pridobiti biocertifikat. A ga slovenski inštituti za pasjo hrano ne dajejo. Zato se je povezala z avstrijskim proizvajalcem, ki ji bo pomagal pri vzpostavitvi stikov z avstrijskimi inštituti, kjer menda ne bo težav. Skrbi jo napovedan dvig davka na zdravo prehrano, saj mora že zdaj za zaslužek prodati veliko priboljškov. Zaslužek zdaj še vlaga v poslovni razvoj, vendar pričakuje, da ji bo pasja pekarna v pol leta omogočala tudi osebno eksistenco.

Postopoma tudi na tuje trge

Svojo ponudbo bo postopoma širila na tuje trge, v Avstrijo, Italijo, na Hrvaškem pa v Zagreb, kjer so ljudje še bolj ozaveščeni o pomenu zdrave prehrane. Načrtuje pa tudi dodatne zaposlitve. Odpreti želi lokal z vrtom, kjer bodo lastniki in njihovi kužki lahko uživali naravne slaščice in se družili. Razmišlja o širitvi ponudbe tudi na zdravo pasjo hrano. Izdelke bo opremila z nalepkami, ki bodo sporočale, da je del denarja namenjen društvu za zaščito živali, ki mu pomaga že zdaj.

Podjetništvo ni za pesimiste

Ob zdajšnjem pesimizmu pri možnostih za zaposlovanje mladih meni, da »če si nekaj resnično želiš, v to verjameš in za to trdo delaš, je lahko uspeh zagotovljen. Podjetništvo ni primerno za labilne in pesimistične osebe, zato je treba pri sebi razčistiti, ali si primerna oseba za to. Ali si pripravljen delati '24 ur na dan' z veliko odrekanja, biti brez dopusta in z malo prostega časa, prenesti veliko zavrnitev in biti vedno znova sposoben najti drugačno rešitev. Mladi lahko poiščejo idejo, ki je v tujini že preverjena, a je pri nas še nihče ni podjetniško izkoristil. Poslovni uspeh se skriva v sinergiji vsega navedenega,« svetuje mlada podjetnica.

Za pasjo hrano porabimo 75 milijard evrov na leto

Euromonitor, ki izvaja najobsežnejše raziskave o izdelkih za hišne ljubljenčke (Slovenije ne zajema), navaja, da je bil trg tovrstnih izdelkov leta 2012 v EU vreden okoli 74 milijard evrov, s šestodstotno rastjo v primerjavi z letom prej. Za pasje priboljške ugotavljajo, da so čedalje bolj naravnani na pasje užitke, v modi so taki, ki so izdelani iz različnih vrst mesa. Global Industry Analysts (GIA) predvideva, da bo svetovni trg pasje hrane v letu 2017 zrasel na 95,7 milijarde dolarjev (okoli 75 milijard evrov). Za evropski trg pasje hrane navajajo, da nanj vplivajo dejavniki, kot so zdravo naravnani izdelki, hrana za pse različnih starosti, posebna hrana za različne pasme psov in pasji priboljški. Glavno vodilo je zdravje psov.

Logo-NajPodjetniskaIdeja.1374175252.png.o.600px.jpg

0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.